SARI KANTARON YAĞI YAPIMI




SARI KANTARON YAĞI YAPIMI
Size diğer bloğum //dogalveyasam.blogspot.com/  'da  paylaştığım doğal tarifi yazdım.
Sarı kantaron bitkisi ile yapılan yağ birçok derde deva.Dişetleri problemlerinde ağıza alınıp, dişlerin arasında gezdirilip gargara yapılır.Mide yaralarında, sabah aç karnına bir çay kaşığı alınır.Yanıklara, ciltteki yaralara, kesiklere sürüldüğünde çok çabuk iyileştirir.Vücuttaki ağrılara masaj yapılarak sürülür, ağrılara iyi gelir.Hemoroid şişliklerine sürüldüğünde şişliği ve ağrıyı dindirir.



Yapılışı:
Sarı kantaronu bahçeli yerlerden toplamayın çünkü meyve ağaçlarına ilaç yapılıyor.İlaç değmeyen yerlerden, dağlardan, tepelerden toplanmalı.Bende köyümüzün tepesinden gezerken sarı kantaron bitkisini görünce topladım.




Başladım sarı kantaron yağ yapımına;Çiçeklerini ayıkladım.

Kantaronları kavanoza koydum.


Üzerini geçecek kadar zeytinyağı ekledim ve pencereye koydum.3-4 ay sonra kantaron yağı bu harika rengi alıyor.

Şimdi sıra yağı süzmede.

Yağı süzdükten sonra cam şişelere koydum.Şimdi yağ kullanıma hazır.

Siz de imkanınız var ise bu yağdan evinizde yapabilirsiniz.Yapamasanız da, bu doğal yağdan alın ecza dolabınızda bulunsun.Şifa olsun.

Not:Tarif linki  https://dogalveyasam.blogspot.com/2018/10/sari-kantaron-yagi-yapimi.html
buradan ulaşabilirsiniz.

Yorumlar

Popüler Yayınlar